måndag 26 juli 2010

Rött hus med vita knutar


Så här ledsamt är vädret upp i norr nu. Men jag håller tummarna för att vädergudarna vill vara på min sida imorgon! Det kanske hjälper om du och hållar dina tummar också ;)

Sol eller ej så har det putsats, målats och fejats ute i stugan och mattorna har fått komma ut och skakas. Man skulle nästan kunna tro att julaftonen står för dörren...fast på sommartid.


Röd med vita knutar, ja det är sommarstugan det.


Ståtlig extraingång till min kusins tomt.


Efter lite trädfällning så har man ännu mer havsutsikt, perfekt när man står och håller på med trevliga hushållssysslor som diskning ;)


Om det hade varit fint väder så kunde man ha följt denna grusväg ner till havet. Tog denna väg till blommorna i alla fall :)

Kram, S.

2 kommentarer:

Hulda sa...

Koselig sommerhus dere har. Vakre bilder du viser fra huset. Så fint i rødt og hvitt. Ordentlig idyllisk med den fine grusveien og de store trærne. :) Likte godt lampen som henger i vinduet.

Lisas torp sa...

Vilken vacker miljö och med sjön och naturen så nära!
Själv njuter jag av regnet som var efter den otroliga torka vi har haft!
Jag tror regnet är över idag. Det verkar vara lite varannandagsväder denna vecka.
Kram
Lisa