söndag 21 juni 2009

Stugbilder

Oj vad inspirationen flödar nu. Efter en längre bloggtorka så har jag plötsligt hur mycket bilder (och lust) som helst. Kan ha att göra med att jag har varit ledig nu i flera dagar och fått byta miljö, och framför allt att jag har varit i stugan. Där finns det alltid en uppsjö av saker att fotografera. Min lilla etta är inte helt lätt att trolla med... *ler*

I sommarstugan blev det rosa sovrummet som jag såg i.

Jag sov i underslafen på våningsängen. Kände mig som ett barn på nytt...hade nämligen våningsäng när jag var yngre. Jag kan säga att jag sov mycket bra, den friska luften gör under för sömnen.



Här kommer en liten glimt av det grön/blåa sovrummet.

Här tronar en stor och ståtlig säng som fick tas fönstervägen när den skulle in i huset en gång i tiden.

I hallen på övervåningen mellan sovrummen har tydligen månbordet hamnat nu. Har dock inte bestämt mig för om jag ska låta det stå där eller om det ska tillbaka hit. Det lutar åt det senare.
*
Nä, nu är det dags för mig att börja plocka ihop mina saker, det är tyvärr hemfärd tillbaka för mig idag. Återkommer hit igen när min semester börjar om några veckor. Jag längtar redan =)
*
Ha en skön söndag!
**
Kram, S.

3 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket härligt ställe du firat midsommar på och ljuvligt rosa sovrum! Så gammaldags och fint med skrivbordet framför fönstret och den vackra skåpen bredvis och den vita sängen i det blå rummet var ju så himla snygg!

Ha en fortsatt skön helg! Mari.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow vilket fint sommarställe förstår att du får inspiration när du är där !
Hoppas du hade en fin midsommar !
Kram !

Lallis - liv och leverne sa...

MEN så mysigt:)
Ha en fin kväll, vännen
kram Lallis