onsdag 1 oktober 2008

Nytt i soffan

Jag har under en längre tid varit ute efter nya kuddar och när jag var inne och kollade på Himlen runt hörnets egen blogg så såg jag dessa fina CLV kuddar från House Doctor, så sagt och gjort ringde jag dit och fixade så att mamma köpte dem åt mig och skickade ner dem med min pappa. Har lite mer att visa därifrån också men de får ni se en annan dag. Ska besöka butiken i helgen så det känns jätteroligt! Inte för att jag har plats för mer saker men ändå...
*
Skinnsoffan (som inte är min) har jag täckt med lite överkast från Ikea och därifrån kommer även de vita monogramprydda kuddarna.


Den här fina utmärkelsen fick jag från gulliga Lily från Lily of the valley, glöm inte att besöka hennes fina sida. En av reglerna är att man ska välja ut 7 st bloggar man själv vill ge denna award till men då jag har rätt fullt upp är jag fräck och bryter den regeln. Jag skickar istället tillbaka awarden till dig Lily och till alla här som har egna bloggar och som jag följer. Tack för all inspiration ni ger mig!
*
Jag måste bara få tillägga att jag hoppas att ingen tog illa vid sig för att jag rensat lite bland mina blogglänkar, jag har bara tagit bort de bloggar där kontakten har runnit ut i sanden för länge sedan. Inge illa ment bara!
*
TILLÄGG 2/10
Har missat en utmaning som jag har fått från Cornelias Cottage
*
1. Vilken mat äter du ofta?
Tyvärr frys och köpmat alldeles för ofta. Passar bra att åka hem till mamma nu... ;) Jag kan laga mat men har sällan tid eller lust.
2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag brukar hjälpa till att duka av.
3. Var sitter du helst när du bloggar?
I min soffa framför tv:n...
4. Köper du ofta Triss?
Nej inte längre, dock hade jag och mitt ex som "tradition" att köpa och skrapa dem tillsammans.
5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Det var nog tjejresan jag gjorde med mina kompisar till Zakhyntos för flera år sedan. Har varit där en gång till men då upplevde jag det inte lika roligt. Så allt har sin tid och charm.
6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
Oftast 3:an eller 5:an, men det blir mycket Idol på 4:an nu.
*
Jag utmanar alla er som har tid och lust!
Nu åker jag norröver, upp till min familj för en liten mini-semester. Skönt! =)
*
Kram S.

22 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej,jättefina kuddar du köpt vad härligt att luta sig emot mörka höstkvällar.
Ditt förra inlägg var så vackert, verkligen en fin bild.
Ha det så trevligt på din lilla tripp.Kram/Ingela.

Hem och Lycka sa...

Har också de där kuddarna, visst är de fina! kram

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Kuddarna gör sig jättebra ihop, superfint :)
Jag var i butiken och packade upp en massa varor ikväll i skydd av mörkret....mycket fint kan jag lova ;P
Jag har ramlat och slagit mig ordentligt (tog emot mig med huvet typ)...halva ansiktet var dubbelt så stort och blå/röd/lila grönt, en halv tand borta osv...såg ut som ett monster, därav härnskakningen, men jag tror den är borta nu iaf...nu är det bara några små blånader kvar så jag ser typ ut som en lätt misshandlad hemmafru, haha. Ska till tandläkaren på måndag och på tisdag ska jag jobba igen så förhoppningsvis är det blåa borta då :)

Gud så drygt att vara utan dusch, jag lider med dig. Tur att du får komma hem och kan ta låååånga duschar :D
Kram

Gårdsromantik sa...

Dom är så läckra de där kuddarna!

Kram Maud

Mitt hvite hus sa...

Herlige puter du viser. Jeg liker de veldig godt=)
Klem

Mallan sa...

Jag har oxå sneglat på de kuddarna... De är helt underbara!
Ha en trevlig helg!
Kram Malena

Hjortgården sa...

Hallå igen!

Monogramgardinerna är 220 långa och 110 cm breda.
Ett par kostar 549 :- + 70 :- frakt.

Maila bara på hjortgarden@gmail.com om du vill köpa!

Kram Maud

Designe sa...

Superfina kuddar!

Jo, ang. reportage så har lokaltidningen gjort ett reportage för några veckor sen som kom ut i villa och hem-bilaga i veckan. Jag visar bilder från reportaget hos mig idag!

Ha en fin helg! Kram :)

Ann-Catrin sa...

Underbara kuddar.. jag ska oxå byta ut mina rosiga kuddar nu mot lite mer nedtonat och höstigt!!

Kul utmaning det där, rolig att läsa!!


ha en fin helg vännen
A-C

Stina sa...

Så fint du har det med kuddarna.
Kul läsning. Puss

spetsar och änglar sa...

Vilka vackra kuddar!!!

Önskar dig en skön helg!
Kram/Heléne

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh de kuddarna är så fina!! Snyggt!
Grattis till utmärkelsen :)
Hoppas du har en bra dag!
Kram!

Chubby Chieque sa...

Simple & Classy!!! ska du veta §:-)

Ha en underbar helg!
kjams

Eva Agnes sa...

Hej min vän!
Jätteläckra kuddar. HJag älskar kuddar.
Kul att få veta mer om dig på denh utmaningen.
Det jag kan om hemsidor har jag lärt av min väninna och granne Gull-Marie.
Hon är otroligt duktig på det.
Titta gärna in hos henne.
http://gullusgrafik.se

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja de där kuddarna är så fina, jag älskar kuddar..har tänkt att försöka mig på att måla en mjölsäck i helgen och göra kudde av..om jag hinner :o har en mängd saker att göra *hihi*

Kram
Mia

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka fina kuddar...

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Lily of the valley sa...

Jättefina kuddar!
Ha en härlig helg
Kram Lily

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Ujuj du skulle sett mig förra veckan...ingen vacker syn...imorrn ska jag faktiskt ta min lilla blåtira och gå ut på stan. Hr inte kunnat gå utanför dörren på snart 2 veckor, känner mig lätt mongo :D

Hoppas du har det skönt här uppe i norr...ryktet går att du är framme. Glöm inte att hämta presenten jag och mamman har lämnat till dig i butiken :)

Ha en trevlig helg
Kram

Min Skattkammare sa...

Godkväll på dig!
Vilken härlig samling kuddar! Det är så vackert med monogram.
Har precis tittat på slutklämmen på Idol, och är glad att inte "RockRobbin" åkte ut. Vilken skön gammal goding han sjöng! Har du någon favorit?
Ja, jag vet att du liksom jag gillar kostymfilmer. Jag tänker på dig om jag tittar på någon,hi hi!
Fick tag på den senaste Jane Eyre på cd.on, köpte även den senaste BBC inspelningen av Förnuft och känsla från 2007. En härlig tolkning den också med många vackra vyer och interiörer.
Jag ser att du också har mycket att göra, men det är så roligt att få en hälsning nu och då.
We keep in touch........;o)
Ha en skön helg, vännen!
Kram Kicki

Anonym sa...

Hej vännen!

Ett halvår redan????!!!!
Var tar tiden vägen?
Jisses, ja säger då det!

Du visar alltid fina bilder.
Fina kuddar!

ha en fin helg och grattis till utmärkelsen!

Kram från brudarna Morse.

WhiteVintageDreams sa...

Hej :).
Åh vad kul att du åkt hem och kan besöka butiken :). De har saker som jag också skulle vilja ha, men det är ju liite långt att ta sig bara sådär ;).
Vad fint det blev i soffan. Jag kunde inte låta bli att kika på dina svarata detaljer igen...tycker att de är så fina!
Trevlig helg!
Kram

Marie sa...

De där kuddarna är så fina, jag älskar kuddar, hihi.

Hoppas du får en mysig minisemester!
Kramar Marie