tisdag 4 september 2007

Hallen




Idag ska ni få kika in i min hall. Den är ljus och fräsch men har tyvärr lite dålig klädförvaring. Ser lätt så stökigt ut när man hänger alla jackor och har en massa skor i den smala hallen. Det finns ju en liten walk-in closet men där har jag ju mina vanliga kläder... I- lands problem ni vet...








Rodret till vänster köpte jag på Gotland och nyckelskåpet har min mamma målat och dekorerat.





Ok, jag erkänner! Det ser inte riktigt ut så här egentligen. Normalt sett så är det fullt med svarta jackor här, men de gör sig ju inte så bra på bild. Lite Yin & Yang det där, hemma vill jag ha vitt men svart har jag på kläderna. Har lite med mitt yrke att göra. Men när man är ledig kan det vara skönt med ett par jeans ;)

De fina hjärtana har ju kära Stina gjort. Hattaskarna och de vadderade klädgaljarna kommer från Drömhuset.


Den här gamla pallen (och en till) fick jag av lillsyrran och "svågern" i födelsedagspresent en gång. Mamma har sedan målat dem i en färg som matchar min kommod som jag tidigare visade här. Dynan kommer från Rusta.
Kul att ni ville kika in.
Kram S.

9 kommentarer:

elin1976 sa...

Så koselig og lys gang du har. Jeg bestemte meg for at plassmangel ikke skulle bli noen problem i gangen, når vi byggde huset. Jeg ville ikke ha kleskap i den! Så våre klær henger på et annet rom med utgang bak kjøkkenet. Vi bruker denne inngangen. Så bruker gjestene hallen. Men i år ble det for mye klær på vår inngang så vi kjøpte skap og kommode til hallen. Så nå har vvi bedre plass, gjestene kan henge av seg klærne uten at de henger over alt i hallen og min snille mann og datter har lært seg til vanen med å henge av seg klærne på rummet bak kjøkkenet.( for en gangs skuld er er gammel vane, vodt å vende) Ha en fin dag:O)

Anonym sa...

Ja, de är himla söta dessa små kollibries. Jag tänker med på Kalle Anka.....Men de finns inte i Sverige. De är så himla små...
Vilken fin hall du har, himla söt pall.
Ha en skön onsdag!
Kramiz Bodil.

Ljuva ro sa...

Härlig hall!!! Förvaring kan man inte få för mycket av tycks det som... Har lite samma problem, men efter en utbyggnad som vi just påbörjat kanske det kan bli ändring på det!

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysig hall! Många fina detaljer som jag gillar! Tror att vi alla stylar om lite inför fotografering, riktigt allt passar ju inte på bild....Ha en bra dag! Kram!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej vännen!
men vad fin din hall är. Vad roligt att du kom ihåg det där med hattaskarna:) de är jättefina. Kram

Sallys hus sa...

Vilken fin hall!
Mmm.. så drömmer jag också om att min hall ska se ut. Vi har visserligen ett litet kapprum men nu vill jag att det ska se ut så där där också....suck...
Jag tänker länka till dig, hoppas det är ok.
Kram Katarina

Amoroso sa...

Vilken fin hall! Spegeln och nyckelskåpet var ju helt underbara!

Anonym sa...

Så fint du har i din hall! Fint gammalt golv, fin hatthylla och ljusa fina detaljer! :)

Hem och Lycka sa...

Vilken vacker hall du har, jättefint har du gjort där! kram