torsdag 20 augusti 2009

En ängel så grann

Så kom dagen igår som vi väntat på. Dagen då min kära mormor äntligen blev befriad efter en längre tids sjukdom. Som du har kämpat på, älskade mormor. Nu hoppas jag att du äntligen har fått kommit till ro.
*
Min mormor, som var den sista kvar av mina mor-och farföräldrar har betytt så otroligt mycket för mig. Och det är tack vare henne som mitt intresse för inredning och gamla ting har vuxit sig så starkt. Hade det inte varit för henne hade vi inte haft släktgården ute i stugan med alla dess föremål. Och framför allt all historia som den bär på. Jag har tidigare skrivit om henne här.


Men främst av allt älskade jag dig så mycket och du kommer alltid att leva i mitt hjärta.
*
Vila i frid du vackra ängel!
*
Kram, S.

9 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Mina varmaste sympatier denna dag !
Lotta

Hannis sa...

Vännen!
Så oerhört vackert skrivet om och till din mormor.
Varmaste kramen till dig/Hannis

Leamarlené sa...

Så vackert skrivet. Med dessa ord finns hon garanterat i ditt hjärta och säkert som en skyddsänge kring dig. Det märks att ni har haft en bra relation. Ta vara på dom goda stunder och goda minnen ni haft tillsammans. Å när du skrattar över något kul ni gjort så tror jag säkert att hon finns nära dig och skrattar med.

Kram Marlene

Mitt hvite hus sa...

Mine varmeste tanker går til deg denne dagen.. føler med deg...

varme klemmer
Kerstin

Hem och Harmoni Marie sa...

Varmaste hälsningar och kram, Marie

Lallis - liv och leverne sa...

Åh. varmaste tankarna, hälsningarna och kramarna/Lallis

Hulda sa...

Trist å lese om mormoren din. Jeg mistet min mormor i fjor i mai. Det er trist, selvom man vet at de har levd et langt og godt liv. Syns englebildet ditt var så fint sammen med Bibelen.

Vit som snö sa...

Vad fint skrivet! Och vad skönt att du har så många vackra minnen av henne som lever kvar.
Stor kram till dej! Cilla

Unknown sa...

i0k43e7c94 f4c32f1h62 x4m12k1m97 z6i43a3y00 r3m40r0t98 c3n30d6d78