fredag 24 juli 2009

Firande

Min vän ska döpa sin förstfödda och mitt gudbarn imorgon. Temat skulle gå i grönt, och jag som gillar att pyssla erbjöd mig att hjälpa till. Tyvärr kommer färgerna inte riktigt till sin rätt på bilderna men jag är riktigt nöjd med dukningen. Och det hoppas och tror jag att min vän också är. (Inga tallrikar framme vid bordet då det är buffé)


Små blomsterarrangemang på borden så att man faktiskt kan se den man sitter mittemot. Oftast är de enkla arrangemangen bäst.


Jag har som ni kanske ser fått dille på fjärilar... ;-)

Och mera fjärilar...
*
Imorgon kommer att bli en väldigt händelserik dag...på många sätt :-)
Vad ska du göra?
*
Kram, S.

8 kommentarer:

Hulda sa...

Den boka du viste i ditt forrige innlegg har jeg også. Kjøpte den tidlig i sommer og har brukt den masse nå når vi har kjøpt hus og pusset opp. Den er flott!

Veldig fint pynta bord. Likte så godt de små vasene med blomster i.

Mitt hvite hus sa...

En vakker borddekning som helt sikkert blir satt pris på...
Enkelt og vakkert...Smart med små blomster i små vaser...
Masse lykke til i dag...
Klem Kerstin

Pernilla sa...

Tro om L & R blir herr och fru idag också?!?!?

Välkommen upp på besök någon dag!

Åsa sa...

Så fint du dukat, härliga färger.
Blir en fin dag. Nästa helg ska min syster döpa sin tredje.

Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Gud så fint, vad duktig du är!

kram Mia

Floralis sa...

Vad härligt att få bli gudmor... Det är verkligen en ära.
Jag är gudmor till två underbara "ungar". Den ena har dock hunnit bli 21 år och den andra är snart 3 år.
Jag hoppas att allt gick bra och att dagen blev fin... : )
Dukningen var kanonfin! Riktigt mycket sommar över det. Precis som det ska vara nu... : ))
Vårt sovrum får vänta. Vi har haft toppenväder så gott som hela tiden. Någon enstaka regnig/mulen dag som idag. Vi har börjat knacka bort putsbruket runt skorstensmuren. Jag vill plocka fram tegelstenarna. Jonny har också fixat väggarna med nya gipsskivor så nu återstår en del spackling, slipning och sedan... mååålning! Blä... Jag är så less... ; ))
Ha det gott!
Kram: Anneli

Desirée sa...

Åhh så fin dukning! Å du - grattis på födelsedagen i efterskott =)

Nygammalt sa...

Pernilla!
Ja tänka sig så blev det! =)
Vi kommer gärna på besök hos dig =)