måndag 18 januari 2010

Skönhet

Vilket fantastiskt vinterväder vi har haft. Träden och buskarna, ja allt har varit inbäddat i vitaste vitt. Så här års blir man ju så mycket torrare och konstigare i hyn så det gäller att ta bra hand om den då.

Växter i läkemedel och andra hälso-och skönhetesfrämjande produkter är ju ingen nyhet, det har ju funnits i alla tider. Men ute på stora marknaden så har de naturliga märkena börjat komma stort nu.

(Dubbleklicka så ser du bilderna bättre)

Jag har provat måååånga produkter för min torra hy. Några av mina personliga favoriter, dock inte sååå växtbaserade, är dessa bruna flaskor från Estée Lauder. Sen gillar jag ju formen på dem också :D
*
Den stora bruna heter Advanced Night Repair, och är ett fuktgivande serum kan man säga som reparerar och ger huden fukt! Den lilla bruna är ögoncreme i samma serie och den i ljusare brun färg heter Advanced Night Repair Concentrate. Den sistnämnda är en riktig booster och ska bara användas på natten i 21 dagar i sträck. Så den används alltså som en kur och är perfekt och man ska utomlands och behöver lite extra repartion strax innan och under semestern. För som alla vet så är ju den älskade solen hudens värsta fiende...Men det vill vi ju nordbor sällan kännas till ;)

Om jag hade haft ett badkar hade jag gärna krupit ner i ett lugnande lavendelbad nu...men men, man får helt enkelt visualisera att man gör just detta, hi hi ;) Just nu befinner jag visst mig i Thailand... :)
*
Ha nu en riktigt skön dag!
*
Kram, S.

(Fråga gärna om det är något du undrar över eller om du vill att jag ska fortsätta tipsa om olika produkter framöver)

9 kommentarer:

Hannis sa...

Oooo, jag älskar produkter av alla dess slag.
Det är en oerhört lyxig känsla när man får måna om sig själv en stund.
Har du något tips på en bra kroppskräm för torr hud?
Det är något jag tycker är svårt att hitta!

Jag drömmer just nu om att ligga på en badmadrass ute i ett hav någonstans i solen=))

Kram Hannis

Anonym sa...

Hejsan vännen!
Hur mår du nu för tiden?
Härligt med krämer.
Den 6 feb ska jag till en hudterapeut och få reda på hur jag ska ta hand om min hud, jag längtar. Bättre sent än aldrig att ta hand om sin hud eller hur?
Hoppas allt är bra med dig.
visst längtar man till vår och sommar. Men det har just snöat här och nu skuiner solen och det är himla vackert som sagolandskap.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Hulda sa...

Dette var virkelig skjønt! Så herlig med alle de fine produktene, og de flotte botaniske plansjene i bakgrunnen. Flotte bilder!

Vit som snö sa...

Nej men INTE skulle du trivas eller passa att ha ett Ikeahem!
Det blir aldrig riktigt personligt.
Härligt med hudvård! Jag jobbar på sätt o vis med det o tycker att det gärna får kosta, det är en investering att ta hand om sin hy!
Har aldrig provat dina produkter men det viktiga är at hitta sina favoriter, eller hur?!
Ha det gott! Kram Cilla

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka bra tips!!!
Fina produkter i fina förpackningar!

Har dolt min blogg igen, din inbjudan ligger kvar sedan senast om du har lust att kika in!

Ha en bra dag! Kramar!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Jag kan nog säga att dermalogica super rich reapir, är den bästa cremen jag hittat, mot torr hy.Det är ju trevligt med produkter från hälsokosten också:)Så fina bilder du har i bakgrunden:)
kram/S

n o r d i n g å r d e n sa...

Fasen, skrev under fel inlägg här kommer det igen: )

Vilka fina tips, lyx för huden som den så väl behöver så här års... jaså du är i Thailand just nu?! Det är min styvson också! Ha en skön ledighet!! Mari.

Min Skattkammare sa...

Din rackare......fresta oss så där i kylan! :o)
En sån där brun flaska har jag också haft nån gång. Har för mig att den grävde ett djupt hål i kassan.......;o)
Ha det toppen, min vän!
Kram Kicki

MiaMaria sa...

Hejsan!

Thailand.....låter underbart, underbart gott...ha nu det så himla bäst!!!

MiaMaria