tisdag 30 december 2008

Sjuktider

Ja så har man lyckats bli sjuk, första dagen på jobbet efter ledigheten. Så nu ligger jag hemma i muskelvärk och mår inte så bra just nu. Det verkar tyvärr vara något som sprids omkring nu för oj så många som är sjuka! Och när man jobbar i butik så blir man ju extra beroende av varandra.
*
Imorgon är det dags för att ringa in det nya året men just nu ser det ut som att jag får göra det hemma istället. Vad har ni för planer då?


Det lilla vita ljushuset var en av sakerna jag köpte med mig från Himlen runt hörnet för mina presentkort. Det stora ljushuset kommer sedan tidigare också därifrån samt även det lilla trädet med zinkkruka och den gamla träbacken och äggkorgen.

Tja, ganska mycket kommer därifrån som ni märker ;)


Nu får jag passa på att önska er alla ett riktigt
*
Gott Nytt År 2009!
*
Kram, S.

34 kommentarer:

Mjuka sa...

Stackars dig!! Krya på dig då!! Skall jobba nyårsdagen så vi skall också ta det lugnt
kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Uff da, så kjedelog å blir syk.
Håoer du blir fort bra igjen.
I morgen blir en stille dag her hjemme=)

Ønsker deg god bedring og godt nytt år0)

Klem kerstin

White cotton grass sa...

Gott Nytt År!
Krya på dig!
kram

Lily of the valley sa...

Usch! Låter som influensan!
Var rädd om dig!
Gott Nytt År
Kram Lily

Stina sa...

Krya på dig gumman! Så fina bilder, säger jag bara.:-) Kramis

Min Skattkammare sa...

Inte alls dumt att ha himlen runt hörnet! ;o) Så mycket fint!
Vad ljust och fint du har. Är julen redan väck?
Det är det värsta med julpyntningen.....den ska ju tas bort också, suck.
Jag är också hängig, typiskt, men jag kurerar mig allt vad det går. Jag skulle ju måla och måla nu när jag tar bort julen i butiken, det blir ju så tomt då.......
Äsch, man får väl ligga i soffan och mysa. Det värsta är att man tröttnar på det också.
Jag upptäckte att du blev felinformerad om serien Cranford, tv2 var det ju!Såg du den?
Verkar lovande! ;o)
Ett riktigt Gott Nytt År!!!
Kramar Kicki

Lallis - liv och leverne sa...

NEj men vad typiskt, vännen!
Krya på dig. Jättemycket önskar jag det.
KRAM

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch stackare, inte kul att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig snart!

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!
Kram Marie

Leamarlené sa...

Krya på dig. Vill önska dig GOTT NYTT ÅR...hoppas du är frisk på det nya året.

Kram, Marlene

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Det är ju inget vidare att vara sjuk, krya på dig.
vad mysig dom vita husen är:)
Ville också önska dig ett riktigt gott nytt år, 2009.
kram/s

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för att du tog oss med till Himlen runt hörnet igen, underbar butik ! Och dina vita hus är verkligen så fina, så stämningsfulla när det blir mörkt, jaså, du har åkt dit med? Trist ligga hemma och vara sjuk när det är så mycket festdagar man vill vara med på...Krya på dig nu och ett riktigt GOTT NYTT BLOGGÅR önskar jag dig!! Mari,.

Nina sa...

Men så illa då att bli sjuk då : skickar sig en massa kryapådigkramar och önskar dig ett gott nytt år....

kram!!!!(Nina

Sallys hus sa...

Stackars dig!!!
det där lät inte alls kul...

Vilka underbara bilder du visar från Himlen runt hörnet...
såg en hel massa jag skulle vilja ha...:)

Gott Nytt År!
Kraaam Katarina

Hannis sa...

Ska på fest i Stockholm.
Fast just nu lockar soffan mer=))

Fina saker från din favoritbutik!
Är trädet äkta?
Ser så ut!

Gott nytt önskar jag dig och hoppas att du kryar på dig.

Kram Hannis

Viola sa...

Vilken osis att bli sjuk just nu, men det går massor utav influensa som det alltid brukar göra runt jul, krya på dig och jag önskar dig oxå och de dina ett GOTT NYTT ÅR, kram VIOLAN

Vit Gladiolus sa...

Jaa, du det är så många som ligger sjuka nu...jag har klarat mig..peppar..peppar!!
Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!!
Kram

stina sa...

Stackare....hoppas att du piggar på dig lite till i morgon! Själv så ska jag sitta hemma och bita på naglarna när tonåringen är ute och smäller .....
Lite nyfiken är jag på vilken butik du jobbar i ??? Någon spännande?
Gott Nytt År!
Kram Stina

Hulda sa...

Kjedelig å bli syk, har også hørt at det er mange her som har et eller annet. Håper du friskner til til i morgen, sånn at du får en fin kveld. Selve nyttårskvelden. :)

Flotte bilder du viser. Jeg har et stort sånt lyshus. Likte så godt måten du har satt sammen tingene på, det passet kjempegodt.

Godt nytt år!

Chubby Chieque sa...

Krya på dig min vän! Så är det sånt här års.

Hemma, var gubben min fruktänsvart förkylld men kunde inte motstå men renovering hemma. Blev liggande ett par dagar. Jag har oxå aningar att förkylning inte bryter ut. Kanske, det kommer när jag börjar jobba då?

Ha det lugnt och många kramar på Er på det nya året.

Tack för att vi blev vänner i bloglandia och hoppas det vänskapet varar.

GOTT NYTT ÅR!

Desirée sa...

Hoppas du kryar på dig snart!

Å angående Australia:
Till recensioner som "Resultatet blir för mycket 40- och 50-talets storvulna äventyrs- och kärleksfilmer som ”Borta med vinden” och för lite dagsaktuellt psykologiskt insiktsfullt drama" (Sydsvenskan) säger jag bara: Jag behöver inte någon "psykologiskt insiktsfullt drama". Jag behöver Storsvulen Kärlek och en stor portion Äventyr. Ugh! =)

Floralis sa...

Krya på dig! Hoppas att det inte är den envisa influensan som dem varnat för. Är visst tjurig som attan på att försvinna... : )
Imorgon ska jag fortsätta att måla badrumstaket (vitt!) sen blir det god mat och skumpa hos vänner.
Gott nytt år!
Kram: Anneli

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig ett riktigt mysigt nyår och ett GOTT NYTT ÅR!!!
Jag hoppas att du tillfrisknar snart.

Kram!

Designe sa...

Ajdå!...det har verkligen varit många sjuka nu i jul och nyår..hoppas du piggar på dig snart! Vill önska dig GOTT NYTT ÅR! Kram :)

Magdalena sa...

skjønne bilder!!
hoppast du får et gott år i 2009!!~
magny**

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Nyårskramar till rara dej!

Camilla

LillaFlisan sa...

Nämen, kära nån! Stackare!

Hoppas att du piggar på dig snart!
Klart du får länka till mig! Jag känner mig jätte hedrad och lägger till dig på min länkis!

Kram och ett gott nytt år till dig!

Krya på dig!

Flisan

Hem och Lycka sa...

Usch då, är du också sjuk - samma här.. Gott nytt år! kram

Åsa sa...

Hoppas du känner dej bättre!

Kram på dej och ett
GOTT NYTT ÅR
Åsa

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ljuvliga bilder!

Tack för ett härligt bloggår!

Kram och Gott nytt år och krya på dig nu!
Mia

Gårdsromantik sa...

Ja det är ju typiskt när man möter en massa nya basilusker.

God fortsättning på det nya året!

Kram Maud

Anonym sa...

Hej hej Tjejen, önskar dig och din familj ett GOTT NYTT ÅR !!! Hoppas allt är väl med dig och din familj.
Stor nyårs kram från Giesela

Lallis - liv och leverne sa...

God fortsättning påd et nya året.
Kram lallis

Min Skattkammare sa...

Hallå där lilla "Austen-nördis" ;o)
Kl: 19:00 på tvåan kan du bli "Lost in Austen".....
Det låter väl trivsamt så säg?!
Ha det så bra på nya året, kompis!
Kramar Kicki

suwhoez sa...

click siteimp source Sourcehop over to this site weblinkhis response